الأربعاء، 30 نوفمبر 2016

اشتياقي ..... واشتياقها !! إلي مجهولة الاسم والعنوان .... كلمات / أحمد عبد اللطيف النجار

بسم الله الرحمن الرحيم
اشتياقي ..... واشتياقها !!
إلي مجهولة الاسم والعنوان ....
كلمات / أحمد عبد اللطيف النجار
شاعر أم الدنيا الحزين

قلبي مشتاق ....
لاشتياقها ...
حزني كله ....
في كبريائها ....
تبدي ارتياحها ....
وريائها ....
افتكر يوم ....
إنه سامع ...
صوت ندائها ...
قام من حلمه ....
الجميل ...
روحه حيرانة ....
استيائها ...
أنت بتفكر ....
في مين ...؟!
اللي العظمة ....
تبقي دائها ...!
حاسب يا قلبي ...
يا خوفي ...
من اللي باين ...
في صفائها ...!
زي موج البحر ...
هادي ...
فجأة يكون أعاصير ...
زي بركان ...
أصله خامد ....
ثورته نار وهجير ...
وإن سألت ....
ليه تثوري ...؟!
ليه بتتجاهلي ....
حضوري ...؟!
الجواب ....
يكون عسير ...!
كنت باشتاق ....
قلبي خايف ...
كنت عارف ....
كنت شايف ....
الدموع تملي ...
العيون ...
والحسرة تكسر...
شفايف ...
والقلوب ....
آه من القلوب ....!
كانت أشواقها ....
هروب ....
من طبيعة غدرها ..!
لما تشتاق ....
ليها يوم ...
كنت تقبل عذرها ...!
اقبله وأنا عارف ...
احتيالها وكذبها ...!
وإن شوقها ....
واشتياقها ...
كان لذاتها ونفسها ..!
آه يا عيني .....
علي اشتياقي ....
وجرح قلبي ...
واحتراقي ...
اللي ضاع ...
في حبها ...!
ليه يا شوقي ...
خذلتني ...؟!
ليه يا قلبي ....
ظلمتني ...؟!
كبريائي ضاع ...
بأيدي ....
وبأيديها خدعتني ...!
شوفت أشواق ....
الحبايب ...
اللي حاضر ...
واللي غايب ...
قولت أسألهم ...
وأعرف ..؟!
قلبي متردد وهايب ..!
طيف أشواقهم ....
بعيد ...
لو أشوفهم ...
كل عيد ...
كنت افتكر ...
همس اشتياقي ...
أو يموت كبريائي ...
في اشتياقهم السعيد ...
قلبي يحتار ...
دليله ...!
لو سألهم الاشتياق ..؟!
نفسه يعرف ردهم ...
ليه تملي ....
يبقي شوقهم ...
مستخبي ...
في صدهم ....!!
وأنت يا قلبي ...
الحزين ...
كنت تشتاق ودهم ...!
يبقي فين ...
راح الغرام ...؟!
اللي ضيّع عمرهم !
يبقى فين ....
همس الوداد ...؟!
اتصدم من جهلهم ...!
يبقي راح عمري ....
وراح ....
اشتياقهم كلهم ...!
اشتياقهم كلهم ...!!
اشتياقهم كلهم ...!!!
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
أحمد عبد اللطيف النجار 
شاعر أم الدنيا الحزين

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق