السبت، 24 سبتمبر 2016

عايز حقي يابلد.... كلماتي، جمال زياد


عايز حقي يابلد.... 

.....................
عايز حقي يابلدي في خيرك 
زي الناس مابتنهش فيكي 
شعرالراس ابيض معاكي 
علي، بحرك واقف، بحميكي 
اتغربت، عن، ناسي، وابني، 
لجل الروح، تجري وتحييكي 
حالف دمي، يسيل، في، ترابك 
يطرح قمح وانهار تسقيقك 
انا شايف الكل بيسرق 
وانا عاشقك والكل، ناسيك، 
سهران، ليل ارسم، احلامك 
مع همسات، بدرك، بواسيك 
مش محتاجه يابلدي، اقولك، 
انااتعريت، قولت، اغطيك، 
راح فين الحق، معاك يابلدي 
انا اغطي، وغيري، يعريك 
مستغرب، حالك وافعالك 
انا احبك وواحد، يجافيك، 
انا نجمك ومنور، ليلك 
ناس تانيه عايزه تطفيك 
الكل مهاجر ساب حضنك 
وانا، حضني معاك يدفيك 
وامي، الحاجه تقوم الليل 
صوتها، الحلو قاعد يناديك
عايز حقي في مية، نيلك 
صدري الارض حالف يرويك
عايز حقي، في، تعليم، ابني، 
وابني، الحيله يكون، في عنيك 
عايزك تبقي سمانا يابلدي 
ينزل، خير ها قاصد يسقيقك 
بقي معقوله العدل، في، بلدي 
تاه منها بقي شي، يرضيها 
.............. ............
كلماتي، جمال زياد مهما، حصل، عاشق وطن، 
بحبك، يابلادي وافتخر

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق