الأربعاء، 28 سبتمبر 2016

صورة خيانة بقلم الشاعر طارق عطية

صورة خيانة
صورة ثبتت جوة عيني 
صورتك وأنت في حضنها

عدي عليا شريط سنيني 
قلت ياريتني ما عشتها

فيها ايه مش فيا أنا 
فيها إيه بترتاح لها

لو التمن طعم الهنا 
أنا كنت أعمل زيها
..............................
هو

إن كان دفاعي وأسفي
له عندك معاني

أنا مستعد ولو حكمتي
اعيده تاني

لحظة هوان من قلب خان 
وكان أناني

عمره ماكان محروم حنان
ولا ليه أماني

صدقي دقت الندم وياريت
تكوني مصدقاني 
............................
هي

حط نفسك لو مكاني 
حتعمل إيه

مع إني عمري ماكنت أفكر 
نفسي فيه

ناقصني ايه ما تقول عليه
اصعب إهانة للحبيبة 
إحساسها بيه

لا الإعتذار ولا الإنتظار 
كان حيداريه

حتي السماحة والصراحة 
ما بتداويه 
...................................
هو

إحنا حياتنا آسينا فيها
عشان تكون

أنا مش مصدق أنها في
لحظة تهون

آسية الظنون.قلبك حنون 
فين سماحتك وابعدي 
عنها الشجون 
............................
هي

كلام غريب ولا هوش قريب
من طبعنا

أمتي الحبيب كان له نصيب 
غير حضننا

وليه نسيت بالخيانة ذكرياتنا
وحبنا 
...............................
هو

سامحيني وحياة اللي كان 
بين قلبنا

هاتي ايديكي تعالي نمسح 
دمعنا

أحلف يمين يشهد يميني 
ربنا

اخلاصي عنوانه يكون
قلبي أنا

طارق عطية

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق