الاثنين، 14 مايو 2018

أغنية...وسام ـ الشاعر السكندرى/على الطاووس


أغنية...وسام
و سام حطيطه أنا...
علي قبر حب غالي...
و سميته أنا...
و سام حنين الليالي...
عشتهم أنا...
في هنا ليلاتي...
بأنين فى عشق... 
و غدر فى حب... 
و هجر فى غرام... 
و بعاد فى وصال...
و أتحملت أنا...
أيوه...
أنا أتحملت...
أهات و صراخ...
و دموع و فراق...
في سكون ليل للصباح...
أنده علي حب ضايع...
و راح صوتي مع الرياح...
و أختفي...
أختفي في طيات هواء...
فا شيلت أنا الوسام...
و حطيطه أنا...
علي قبر حب غالي...
و سميته أنا...
وسام حنين الليالي...
عشتهم أنا...
في هنا ليلاتي...
بأنين فى عشق... 
و غدر فى حب... 
و هجر فى غرام... 
و بعاد فى وصال...
و أتحملت أنا...
أيوه...
أنا أتحملت...
عذاب السنين...
علشان أدور علي الحنين...
في عيون الحبيب...
اللى في الوجدان نايمين...
و المشاعر و ألأحساس...
و كتبت أنا...
حروفه على صدرى... 
هنا كده جانب قلبى...
بحرف متحنى...
علشان ما يروح منى...
و إن نسيت أنا...
قلبي يدق من جوا...
و أصرخ أنا...
و أقول ألأه...
وبيه يفكرنى...
و مهما قلبي ظلمنى...
با أنين هجرك...
و خيانتك لمشاعري...
و بعدك عن ليالي هنايا...
جمعتنا سوا...
و لو عيونك طلعو غدارين...
ح أفضل شيلك برضه أنا...
فى صميم قلبى بالحنين...
و كل الذكريات...
اللى بيك جمعتنى...
ح تفضلى تملى...
هنا فى صدرى...
فى ده الجزء...
اللى بحبك غلبنى...
و كنت فاكره أنا...
أنه قلبى و الله...
علشان ما يروح منى...
كتبت أنا...
بحرف متحنى...
بنقش حنه...
هنا على صدرى...
فا شيلت انا الوسام...
و حطيطه أنا...
علي قبر حب غالي...
و سميته انا...
وسام حنين الليالي...
عشتهم أنا...
في هنا ليلاتي...
بأنين فى عشق... 
و غدر فى حب... 
و هجر فى غرام... 
و بعاد فى وصال...
و أتحملت أنا...
أيوه...
أنا أتحملت...
ده وسام عذابي...
علي حنين الليالي...
و ده قبر حاوي...
حب غالي...
عيشته انا...
في هنا ليلاتي...
و ما فيش مفر أكيد منه...
فا خليني يا قلبي...
أصرخ من هجره...
أه أه أه أه يا عمر ضاع...
في بحور أوهام...
مع تحيات شاعر الوجدان الشاعر السكندرى/على الطاووس
Image may contain: one or more people and text 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق