الجمعة، 31 مارس 2017

وقفه مع النفس .......👍🏻👍🏻؟؟؟ بقلم الشاعر/ حماده مطر

وقفه مع النفس .......👍🏻👍🏻؟؟؟
 تمتمات نفس ارهقتها نفس

محدش حاسس بيك
انت لوحدك احساس غريب 
احساسك عدم وحتى 
كلامك و همسك كله ندم 
امتى اتصافى من وحده 
مرها كله وجود بلا عدم 
مر زمن كان فرح وامل 
قتلوا فيك كل احساس بأمل 
شفت فيها كل انسان علي عجل 
اللي بوش واللي بوشين أهوه كله أنعدم 
حزن بزوره انزرعت في ظلمة الأمل 
وكبرت بسرعه بدون ان ننتظر 
مات كل شيي فينا وبدون نظر 
يأتي الفرح فينا ونستقبله بدون عدم 
كأنه احساس طافى بِنَا لأول مره 
ايه يا زمن وأخدنا لفين بدون نظر 
تقودنا وكأن ليس لنا قدر 
نفسي افوق من وهم ادركني الخجل 
نفسي أصحى في يوم وأكون انا المنتظر 
نفسي أقول وحد يسمع لي بدون فضول 
نفسي افرح ولا الفرح غلي علينا 
ولا احنا صبرنا لحد ما تاه فينا 
نفسي اضحك بس مش اي ضحك 
ضحك من القلب تملا ليالينا 
نفسي أحس بأني موجود لا أهمال ولا حبيب 
نفسي أغير كل قلب انكسر 
نفسي اصحي كل نفس من الوهم المحجوب
نفسي في نفس تعز نفسي
وان وجدت النفس عمرها ما تلاقي نفسي 
تمتمات نفس أرهقتها نفس بعض البشر 
مجرد نفس كتبت ونفس تقرأ
 بقلم / حماده مطر
Image may contain: text

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق