الجمعة، 25 ديسمبر 2015

ليالي للشاعر / محمد دراز


ليالي
للشاعر / محمد دراز 


اروع ليالي العمر قضيتها في ضي القمر
اسمع انغام الشوق ويطول معاها السهر
واعد نجوم بتلمع من حبي اللي ظهر
اروع ليالي العمر سهران اناجي حبيب 
وابعت رسايل عشق اغازل احلى طبيب
افتح باب قلبي يدخل اغلى نصيب
اروع ليالي العمر مرت وانا ما دريت
تايه في بحر العشق والله ما خبيت
وشربت وسكرت ومن عسلها جنيت
اروع ليالي العمر سهران انا لحالي
الضم خيوط الصبر وهي رسمالي
استنى حبيب العمر وعمره ما جالي
اروع ليالي العمر وانا عمري كام يوم
ليالي عشق وهتا وراحة من الهموم
ما هي كل الهنا وضي ضي النجوم
اروع ليالي العمر مكنتش خاليها
كنتي سفينة العشق وانا شراع فيها
وكنتي بستان الورد وانا اللي ساقيها
اروع ليالي العمر هي ربيع عمري
وقبل خريف الحب يظهر نور فجري
واشوف اجمل وجه عشقته من صغري
اروع ليالي العمر يا قلبي غنيلها
وارسم صورة قلب مربوط في سلاسلها
واتمني يوم التلاقي وتلمس اناملها
وتبقي اروع ليالي العمر تسهر علي ......

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق