الثلاثاء، 26 أبريل 2016

ايه اللي فيكي شعر / تامر أبو هيبة


ايه اللي فيكي 

شعر / تامر أبو هيبة

الصورة: لو ان لي عمرا ... احياه بين يديك
لو ان لى غدا ... يشرق فى عينيك
لو انك الماضي .... ما عدت الا اليك
فانت لي نبضا ..... يرقص حواليك
دمت لي عشقا .. احصده من شفتيك
صفوت قطب


ايه اللي فيكي شدني وعلقني بيكي
خلانى احس بدنيتي وعمري ف عنيكي
لمسة ايديكي نظرة عينيكي ولا البراءه اللى في طبعك
هيا سر ميولى ليكي ... ايه اللي فيكي

من يومها حسيت باهتمامي **** بنفسي علشـان أعجبـــك
حسيت بزاتي لقيت حـياتي **** في طبعك إنتـي ومـذهـــبك
رغـم اني قبــــلك شــــوفت **** ياما نـــــــــــــاس كتـــــــير
عارضــــــــين هـــــواهـــــم **** وبشهـــــــامة وبضمـــــــــير

لكن ماحستش الهوى إلا معاكي .. إيه اللي فيكي
إيه اللـــــي فيـــــــكي زيــــادة **** عنـــــــــــهـم كلــــــــــهم
نسَّــــاني أسمـــــــــــاء اللـي **** قبــــــــــــلك شــوفتــــهم
رغــــــم ان فيـهـــــــــــــم في **** الجمـــــال فـــوق الخيـال
ما لقـــيت معــــاهم سكــــتي **** ما لقـــــــــــيت دليــــــــل

وما اتهز قلبي ولا اعترف إلا بهواكي .. إيه اللي فيكي
إيه فيـــــكي خـــــلاني احس **** بــإني راجـــــع للصــــــــبا
إيه اللي خــــــــلا قلـــــــــبي **** يفرح لما تبـــقي قريِّـبـــــه
رغــــم اني ممــــكن أبـــــقى **** واقــــــع في المــــــــــلام
واسمــــع عشــــــــــانك ناس **** كتــــير بتــــقول كــــــــلام

لكن انا ما اسمعش انا إلا لهواكي .. إيه اللي فيكي
ايه اللي فيكي شدني وعلقني بيكي
خلانى احس بدنيتي وعمري ف عنيكي
لمسة ايديكي نظرة عينيكي ولا البراءه اللى في طبعك
هيا سر ميولى ليكي ... ايه اللي فيكي

-************-
شعر / تامر أبو هيبة
من ديوان / لأني أحبكِ
لعام / 1999
صورة Tamer Aboheiba.

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق