الثلاثاء، 26 يوليو 2016

أغنية...أنا شوفت دمعه شاعر الوجدان الشاعر السكندرى / على الطاووس


أغنية...أنا شوفت دمعه

شاعر الوجدان الشاعر السكندرى / على الطاووس
-------------------------------

أنا شوفت دمعه...
فى عيون حبيبتي نازله...
تجرحله خده...
كأنها بتقولى فارق يا من كنت لقلبي خله...
لحسن حبى أنت مش قده...
ندمت أيوه ندمت...
و الله ندمت... 
و دموعي نزلت ذيه...
على كل لحظه قاضيتها أنا فى بعده...
لما كنت بأخون هواه و أنا مفارقه...
و تذكرت و أنا فى طريق البعد عنه...
أنها كانت هى في كل ثانيه... 
و دقيقه في يومي هي الشمعه...
اللى بتنور لعمرى فى السما نجمه...
و كانت كل لما أهجرها...
هى لقلبى ناحيتها تشده...
علشان يشوف معاها فرحت قلبى و سعده...
و لما أدينا لبعضنا ظهورنا...
حسيت أنى فاقده...
و سكين شق قلبى...
و عرفت أنى مش ح أعرف أعيش أنا بعده...
غير جسد فقد روحه...
و وجدانه و هو اللى واخده...
و دايمآ الشيئ الجميل ما بتعرفش قيمته...
ألأ من بعد خسارته...
فا الندم بيصاحبني فى ليله و لغاية فجره...
على حب ملا حياتى سعد و هنا...
و طمئنينه و أنا جانبه...
و لكنى فى لحظة طيش منى... 
عمرى ما عرفت أنا له قدره...
فا نظرة من وراء كتفى أقتفى بيها أنا أثره...
و أنا بقول فى سرى...
يا ترى يا حبيبتي...
ياللى واخده معاكى حبي و سيبالى ألمه...
ح أعيش عمرى كله أفتكره...
ح يجى اليوم و قلبك يسامحه...
لقيتها هى كمان بتبص عليا من ورا كتفه...
و المنديل بيجفف له دمعه...
و عيونها بتقولى خلى الزمن...
هو اللى يمحى من جوايا غدره...
يمكن شوقنا يرجعنا تانى و نسعد بقربه...
فانزلت منى أنا المرادى الدمعه...
و عرفت أنى مش ممكن ح ألأقى هنا فى عمري...
إلا و أنا جانبه...
فهو الروح اللى فاتتنى أتألم... 
و راحت تسكن فى قلبه...
ما انا شوفت دمعه...
من عيون حبيبتي...
نازله تجرحله خده...
كأنها بتقولى فارق يا من كنت اقلبي خله... 
لحسن حبى أنت مش قده...
ندمت أيوه ندمت... 
بجد ندمت...
و الله ندمت... 
و دموعي نزلت ذيه...
مع تحيات شاعر الوجدان الشاعر السكندرى / على الطاووس 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق