الاثنين، 30 نوفمبر 2015

(قصيدة/كنت بسأل روحي فيك) (بقلم/ أحمد عبد الرحمن صالح)

(قصيدة/كنت بسأل روحي فيك)
(بقلم/ أحمد عبد الرحمن صالح)
××××××××××××××××××


يلي كان يشجيك انينِ ...وانت قلبي بين ايداك
يبقي قلبي في حضن قلبك وانجرح قدام عنيك
لي بتجرح في اللي حبك واندبح من حبي فيك
دانت ديماً نبض قلبي .......كان بيسألني عليك
والحنان اللي انت عشته .نفسه يسرقني إليك
...حتي حلمي عشته فيك
...والاماني في شوق إليك
كل حتة بين كياني لسه فاكره امتي لمستها أيديك
كل ذرة في فؤادي لسه عايشة ..كلمة قالتها عينك
عشقها كان كله ليك
.....كل حاجة بتناديك
..من انهاردي بسألك
تبقي جنبي
..وابقي ليك
نفسي عمري اعيشه ليك
نفسي حلمي ..يبقي بيك
نفسي فكري ...يبقي فيك
نفيسي افضل ...بين ايديك
أه ياقلبي...
..يلي كان ظلمك حبيبك
أه ياقلبي...
لي تركت الشوق يجيبك
أه ياقلبي...
...يلي مداري في نصيبك
أه ياقلبي...
....نفسي يفضلك حبيبك
أه ياقلبي....
...اوعي يوم تجرح طبيبك
انسي لحظات الخصام اللي بتفضل توجعك
وافتكر ايام هواك ووعي الليالي تخضعك
كنت ديماً لي بتصرخ وهو رافض يسمعك
من انهاردي عيش ياقلبي
......وانسي اللي يضيعك
.......فين حبيبك يسمعك

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق